Mηνιαίο δελτίο ενημέρωσης: Ιανουάριος 2017

 ALIBABA μέλος της ΕΜΟΤΑ

 
Η EMOTA (the European eCommerce and Omni-Channel Trade Association) ανακοίνωσε ότι το Group της εταιρείας ALIBABA  έγινε εταιρικό μέλος της ΕΜΟΤΑ.  Ο στόχος της ALIBABA είναι να μπορεί να επιχειρεί παγκοσμίως με ευκολία, έχοντας επιλύσει θέματα που αφορούν τις αγορές-στόχους. Ιδρύθηκε το 1999 και κατέκτησε την πρώτη θέση παγκοσμίως στο online και mobile εμπόριο.
 
Ο Αντιπρόεδρος της ΕΜΟΤΑ και Πρόεδρος της ΕΠΑΜ κος Γιάννης Κουρνιώτης  χαιρετίζοντας την  εγγραφή της ALIBABA ως μέλος πρόσθεσε:  H ALIBABA με την βαθειά γνώση και εμπειρία της όχι μόνο θα ενισχύσει την ΕΜΟΤΑ αλλά προσφέρει την σημαντική της παγκόσμια γνώση στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις μέλη καθώς και στοιχεία των αγορών στις οποίες επιχειρεί.
 
Να θυμίσουμε ότι και έτερος κολοσσός η ΑΜΑΖΟΝ είναι μέλος της ΕΜΟΤΑ και με συμμετοχή στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τις επιχειρήσεις που χρειάζονται κάποια διευκόλυνση στις σχέσεις τους με τις παραπάνω παγκόσμιες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.
 
User Generated Content UGC
 
Έρευνα σε Ευρώπη και ΗΠΑ έδειξε ότι οι καταναλωτές εκτιμούν και εμπιστεύονται περισσότερο τις αναρτήσεις στο διαδίκτυο άλλων καταναλωτών από το περιεχόμενο διαφήμισης που δημιουργεί η ίδια η εταιρεία για τα προϊόντα της. 
 
Αυτό δίνει ένα σημαντικό μήνυμα στις επιχειρήσεις για να επιδιώκουν να λαμβάνουν αναρτήσεις με θετικά μηνύματα και να τα εντάσσουν στην επικοινωνία τους. Κατά μέσον όρο ημερησίως, παγκόσμια, 95 εκατομμύρια φωτογραφίες δημοσιεύονται στο Instagram και 350 εκατομμύρια στο Facebook.
Επιπλέον τα αποτελέσματα της έρευνας υποδηλώνουν την συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών που ασχολούνται με αυτό το περιεχόμενο τακτικά , καταδεικνύοντας επιπλέον ότι  το 45% των ερωτηθέντων παραδέχεται ότι αναζητά έμπνευση από αυτές τις αναρτήσεις
 
  • Το 74% των ερωτηθέντων σε έρευνα στις αγορές ΗΠΑ και Ευρώπης απάντησαν ότι τουλάχιστον μια φορά έχουν ανεβάσει στο διαδίκτυο φωτογραφία κάποιου προϊόντος που χρησιμοποίησαν.
  • Ειδικά στις ηλικίες 18-24 ετών τα ποσοστά όσων εμπιστεύονται τα κείμενα που δημιουργούν οι καταναλωτές σε σχέση με τη διαφήμιση ανέρχεται σε 78%.
  • 56% όσων βλέπουν μια θετική κριτική για ένα προϊόν είναι πιθανόν να το αγοράσουν.
  • Όσον αφορά την μορφή των αναρτήσεων στο διαδίκτυο οι καταναλωτές προτιμούν 52% τις φωτογραφίες, 27% τα videos και 12% τα κείμενα.Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται 60.000 φορές ταχύτερα τις εικόνες από το κείμενο. 
Επισημάνσεις της έρευνας:
  • Λαμβάνοντας υπόψη τη δίψα των καταναλωτών για τις αναρτήσεις, οι έμποροι πρέπει να αγωνιστούν για να αναπτύξουν μια αυθεντική αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Οι άνδρες είναι εξίσου πιθανόν όπως και οι γυναίκες να μοιραστούν φωτογραφίες που χαρακτηρίζουν τις αγαπημένες τους μάρκες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης : 79% και 87% αντίστοιχα με μικρή διαφορά μεταξύ καταναλωτών σε Ευρώπη και ΗΠΑ
 
Προτιμήσεις πλατφόρμας
 
Αν και το facebook με τα 1,6 δισεκατομμύρια χρήστες προέκυψε στους ερωτηθέντες ως η πλατφόρμα επιλογής, το instagram με 500 εκατ. χρήστες έχει σημαντική παρουσία και επίδραση στις αγορές της Σουηδίας, Γερμανίας, Ισπανίας και ΗΠΑ και με μεγάλη επιρροή στην βιομηχανία της μόδας και στους καταναλωτές 18-24 ετών.
 
Οι 3 πυλώνες αξιοπιστίας για UGC : Αυθεντικότητα, Συνέπεια, Ειλικρίνεια
 
Αυθεντικότητα
 
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) ανέφεραν ότι προτιμούν μια αυθεντική φωτογραφία ανηρτημένη από κάποιον  καταναλωτή  παρά μια  φωτογραφία αρχείου. Ατή η τάση είναι περισσότερο έκδηλη στις ηλικίες 18-24 ετών. Ενσωματώνοντας φωτογραφίες που αναρτούν οι καταναλωτές στην επικοινωνία των μαρκών , δείχνοντας  πώς το προϊόν χρησιμοποιείται –φοριέται,  ενδυναμώνεται  το ίδιο το προϊόν στο μυαλό του καταναλωτή.
Όταν ερωτήθηκαν οι καταναλωτές τι κατά τη γνώμη τους κάνει μια μάρκα αυθεντική, μερικοί απάντησαν ότι το περιεχόμενο πρέπει να στοχεύει τη μάρκα, ενώ άλλοι απάντησαν ότι οι άνθρωποι που εμφανίζονται στο περιεχόμενο ή στις διαφημίσεις μοιάζουν αληθινοί.
 
 
Συνέπεια
 
Η έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές  προτιμούν αληθινούς χαρακτήρες αντί καλά φωτογραφημένα μοντέλα. Αυτή η προτίμηση προκύπτει από τη συνέπεια που προτιμούν οι καταναλωτές να υπάρχει μεταξύ της καθημερινότητάς τους και της διαφήμισης των μαρκών διότι θεωρούν ότι οι χαρακτήρες και η ομορφιά που προκύπτει από τις διαφημίσεις είναι ανέφικτες στον πραγματικό κόσμο. ?ρα οι αναρτήσεις  των καταναλωτών  βοηθούν σε αυτήν την συνέπεια αφού προσεγγίζουν πάρα πολύ το εφικτό με την πραγματική ζωή.
Η προτίμηση των καταναλωτών για πραγματικούς χαρακτήρες ισχύει για όλες τις αγορές σε ΗΠΑ 58% και Ευρώπη 50%. Επιπλέον αυτή η τάση είναι πιο δυνατή στις γυναίκες 65% στις ΗΠΑ και αντίστοιχα 57% στην Ευρώπη.
 
Ειλικρίνεια
 
Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι οι καταναλωτές θεωρούν πιο αξιόπιστα και ειλικρινή τα σχόλια που προέρχονται από τους καταναλωτές σε σχέση με το περιεχόμενο που δημιουργούν οι μάρκες. Αυτή η τάση είναι πιο εμφανής στις ηλικίες 25-34. Επίσης οι καταναλωτές αμφισβητούν την ειλικρίνεια των editorials σε σχέση με τις απαιτήσεις των καταναλωτών
 
Όταν ερωτήθηκαν οι καταναλωτές  πόσες πηγές πληροφοριών ελέγχουν πριν την αγορά η απάντηση είναι :
3 για την αγορά Μόδας
4 για την ταξιδιωτική και ξενοδοχειακή αγορά
 
Συμπέρασμα: Αποκτώντας ένα αυθεντικό και αληθινό περιεχόμενο προερχόμενο από τους καταναλωτές ενισχύεις την εμπιστοσύνη και αυξάνεις τα έσοδα.
 
Πωλήσεις online
 
Οι συνολικές online πωλήσεις στην Ε.Ε. έφθασαν τις 550 δισεκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων τα 95 δις είναι διασυνοριακές πωλήσεις .
Η Γερμανική Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου BVH και η EHI(Ινστιτούτο λιανικών πωλήσεων) ανακοίνωσαν ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων της Γερμανίας κατά το 4ο τετράμηνο του 2016 αυξήθηκαν 10% σε  σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2015.
Επίσης η Ισπανική Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου Adigital  ανακοίνωσε αύξηση 13% στις πωλήσεις online τα Χριστούγεννα 2016 σε σχέση με την περίοδο των Χριστουγέννων 2015.
Οι παραπάνω ενώσεις όπως και η ΕΠΑΜ είναι μέλη της ΕΜΟΤΑ (The European eCommerce and Omni-Channel Trade Association).
Τα πρώτα στοιχεία από την Βρετανική αγορά δείχνουν αύξηση των online πωλήσεων την περίοδο των Χριστουγέννων κατά 15% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο 2015.
 
 
Σημαντικά νέα ΦΠΑ
 
Το νέο σύστημα ΦΠΑ στις διασυνοριακές συναλλαγές  που θα εφαρμοστεί  από το 2021 θα δημιουργήσει:
Ευκολία στις επιχειρήσεις να εξάγουν εντός της Ε.Ε.
Εξομοίωση των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων με επιχειρήσεις εκτός Ε.Ε. όσον αφορά το ΦΠΑ.
Οι επιχειρήσεις θα μπορούν ανά τετράμηνο να δηλώνουν τις εκτός συνόρων συναλλαγές τους σε μια απλή ηλεκτρονική φόρμα  και να πληρώνουν στη χώρα έδρας τους.
Εταιρίες των οποίων ο συνολικός τζίρος τους δεν ξεπερνά τις 10.000 ευρώ μπορούν να δηλώνουν τον ΦΠΑ του κράτους που εδρεύουν.
 
Ο νέος τρόπος απόδοσης ΦΠΑ θα αυξήσει τους φόρους από τον ΦΠΑ κατά 7 δις ευρώ το 2021, ενώ θα ευνοήσει 430.000 επιχειρήσεις που θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση στην ενιαία αγορά.

Newsletter

Γραφτείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε τα νέα μας στο e-mail σας


toplink