Μηνιαίο Δελτίο Ενημέρωσης: Νοέμβριος 2016

  Lobbying

Η εταιρεία Mckinsey διεξήγαγε μια έρευνα σε επιχειρήσεις το 2013 για να μελετήσει τη δύναμη που έχει η υπηρεσία Lobbying μιας επιχείρησης και πόσο βοηθά προκειμένου να υπάρχουν θετικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις κατά τη σύναξη της νομοθεσίας. Τα αποτελέσματα σε τρεις γραμμές είναι:
1) Τα αποτελέσματα ενός καλού lobbying ανέρχονται σε 30% των τελικών κερδών
2) Μια εταιρεία εκτίμησε ότι κάθε εργαζόμενο στέλεχος στις υπηρεσίες lobbying που ασχολείται με αντικείμενο τη νομοθεσία αξίζει περίπου 30 εκατ. ευρώ.
3) Λιγότερο από το 30% των ανωτάτων στελεχών σε επιχειρήσεις αναγνωρίζουν ότι οι εταιρείες τους έχουν τα κατάλληλα άτομα στο lobbying για να επιτύχουν θετικά αποτελέσματα.
Για αυτόν το λόγο οι επιτυχημένες επιχειρηματικές διαφόρων κλάδων προσφέρουν σημαντική αξία στα μέλη τους προστατεύοντας τα από ρυθμίσεις που βλάπτουν την επιχειρηματικότητα 
Μια τέτοια ένωση στον κλάδο του e-Commerce είναι η EMOTA της οποίας μέλος είναι η ΕΠΑΜ η οποία εδώ και 30 χρόνια βρίσκεται στην υπηρεσία των πωλήσεων από απόσταση και ηλεκτρονικού εμπορίου.
 
Nομοθεσία Ε.Ε.
 
Είχαμε επισημάνει πολλές από τις αρνητικές πλευρές που φέρνουν οι προτάσεις της Ε.Ε. σχετικά με το geoblocking (Γεωγραφικός αποκλεισμός στις online πωλήσεις). Η νομοθεσία αυτή όπως συζητείται επιβάλλει την υποχρεωτική πώληση αγαθών και εκτός της χώρας δράσης του εμπόρου με τις ίδιες τιμές και προϋποθέσεις, δεν απαντά στο εφαρμοστέο δίκαιο, δεν εκκαθαρίζει αν θα πρέπει οι έμποροι να προβούν σε μεταφράσεις των ιστοσελίδων κλπ.
Ήδη η ΕΠΑΜ από το 2015 έχει υποβάλλει τις απόψεις της στις Ελληνικές αρχές για την υποβοήθηση της διαμόρφωσης της εθνικής μας θέσης. Επίσης η ΕΜΟΤΑ της οποίας είμαστε μέλη έχει διατυπώσει ανάλογες θέσεις στα ευρωπαϊκά όργανα.
Αν η παραπάνω νομοθεσία εφαρμοστεί δίχως να διευκρινιστούν σημαντικά στοιχέια της θα πληγούν και οι ελληνικές επιχειρήσεις που αντιπροσωπεύουν online καταστήματα αφού θα χάσουν τις πωλήσεις εντός Ελλάδος προς όφελος των αλλοδαπών καταστημάτων διότι οι Έλληνες πελάτες θα ολοκληρώνου την αγορά στην αλλοδαπή πλατφόρμα.
 
Mobile
 
Όπως αναφέραμε και στο δελτίο του Οκτωβρίου 2016 οι πωλήσεις μέσω κινητού ανά τον κόσμο τείνουν να ξεπεράσουν τις πωλήσεις που γίνονται μέσω των επιτραπεζίων συσκευών. 
Σήμερα σας παρουσιάζουμε 5 λόγους γιατί οι εταιρείες που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο πρέπει να επενδύσουν στο κινητό.
1) Αλλαγές  στην αγοραστική διαδρομή 
Μέχρι τώρα το εμπόριο κινείτο  γραμμικά και οι κινήσεις των καταναλωτών ήταν αναμενόμενες. Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας ειδικά των έξυπνων κινητών, αυτή η τάση δεν είναι προβλέψιμη και πολλές φορές το κινητό παίζει σπουδαίο ρόλο σις αγορές και ας μην αποτελεί το τελικό μέσο αγοράς.
2) Αντίληψη των αναγκών των πελατών
Κάθε επιχείρηση πρέπει να εκτιμά τις προσδοκίες που έχουν οι πελάτες της και να προσαρμόζεται σε αυτές. Από μελέτες προκύπτει ότι το κινητό βρίσκεται στις προτεραιότητες του καταναλωτή, είτε ενημερώνεται είτε ψωνίζει ή επικοινωνεί.
3) Επιθυμίες πελατών
Η βασική στρατηγική κάθε επιχείρησης ως προς τους πελάτες πρέπει να είναι η ευκαμψία. Οι πελάτες επιθυμούν μία μη διακοπτόμενη από κανάλια εμπειρία πωλήσεων. Πρέπει ανά πάσα στιγμή που ο πελάτης ερευνά κάτι στ κινητό του, η εταιρεία να είναι έτοιμη, αν ο πελάτης το επιθυμεί, να προχωρήσει στην αγορά. ?ρα χρειάζεται η αναγκαία προσαρμογή στην τεχνολογία για να εκπληρώσουμε την επιθυμία του πελάτη.
4) Απόκτηση της σωστής τεχνολογίας
Η τεχνολογία βασικά πρέπει να εξυπηρετεί απόλυτα τη σωστή αγοραστική εμπειρία του πελάτη. Υπάρχουν αρκετές τεχνολογίες  που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αλλά θα πρέπει να επιλεγούν τεχνολογίες οι οποίες να αξιοποιούν και να επαυξάνουν την εμπειρία του καταναλωτή. Η χρήση πολύ νεωτεριστικών τεχνολογιών μπορεί να μπερδεύει τον καταναλωτή με αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
5) Πώληση μέσω κινητού
Το κινητό είναι το κλειδί των online πωλήσεων. Μπορεί να υπάρχουν αρκετά σχέδια για την διαδικτυακή πώληση αλλά η πώληση μέσω κινητού βρίσκεται στην κορυφή των εξελίξεων. Οι πελάτες ωθούνται με μεγάλη ταχύτητα στα έξυπνα κινητά σαν το κύριο μέσο της επαφής τους με τους λιανοπωλητές. Ήδη σε αγορές όπως της Μεγάλης Βρετανίας και Ιαπωνίας  προσεγγίζουν το 50% των πωλήσεων εκτός βέβαια της χρήσης του κινητού ως μέσου αλληλοεπίδρασης με τις επιχειρήσεις πωλήσεων.
 

Newsletter

Γραφτείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε τα νέα μας στο e-mail σας


toplink