ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΩΝ ΑΓΟΡΩΝ
Οδηγός Ασφαλών Αγορών
 Για ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ με ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ και ΕΥΚΟΛΙΑ!
 
1. Ταυτότητα ηλεκτρονικού καταστήματος.
 
Βεβαιωθείτε ότι προσδιορίζονται ξεκάθαρα τα στοιχεία της εταιρείας, δηλαδή η επωνυμία της επιχείρησης, η διεύθυνση, ο αριθμός τηλεφώνου, το email επικοινωνίας καθώς και o αριθμός ΓΕΜΗ για πωλήσεις από απόσταση. Έτσι ξέρετε ότι θα έχετε τη δυνατότητα επικοινωνίας μαζί τους για οποιοδήποτε θέμα προκύψει.
 
2. Χαρακτηριστικά προϊόντος
 
Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος πρέπει να είναι σαφή, αληθή και ευδιάκριτα. Πρέπει να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή στην τιμή του προϊόντος –ειδικά σε περιπτώσεις προσφορών, την εγγύηση που δίδεται στα προϊόντα, σε τυχόν επιβαρύνσεις, το χρόνο παράδοσης και την πολιτική επιστροφών του καταστήματος.
 
3. Διεθνείς πιστοποιήσεις
 
Βεβαιωθείτε ότι οι ιστοσελίδες που συναλλάσσεστε παρέχουν ασφαλείς συναλλαγές. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι σελίδες στις οποίες καταχωρείτε ευαίσθητα δεδομένα (π.χ. στοιχεία πιστωτικών καρτών) πρέπει να προστατεύονται με πολλαπλή κρυπτογράφηση που παρέχουν διεθνείς οργανισμοί όπως οι Verisign, Thawte, GeoTrust κλπ.
 
4. Όροι χρήσης 
 
Οι όροι χρήσης  της συναλλαγής πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμοι και διαφανείς. Δηλαδή πρέπει να αναφέρονται: όλες οι χρεώσεις που επιβαρύνουν τον πελάτη, πως και μέχρι πότε μπορεί να ακυρωθεί μία συναλλαγή, πως γίνεται η αποστολή των προϊόντων και σε τι χρόνο (παράδοση σε 30 ημερολογιακές ημέρες εκ του νόμου), η πολιτική της εταιρείας σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Απαγορεύεται κάθε συλλογή, αποθήκευση ή επεξεργασία των δεδομένων σας χωρίς τη προσωπική σας έγκριση.
 
5. Τρόποι πληρωμής
 
Τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν ευελιξία στους τρόπους πληρωμής. Ενημερωθείτε για τις διαφορετικές επιλογές που σας δίνει το κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα όπως αντικαταβολή, προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες, κλασική πιστωτική κάρτα, Pay Pal κλπ.
 
6. Δικαίωμα Υπαναχώρησης
 
Οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα για οποιοδήποτε λόγο,  ή και αναιτιολόγητα , εντός 14 ημερών από την ημερομηνία παραλαβής του προϊόντος να ζητήσουν επιστροφή ή αντικατάσταση του προϊόντος που αγόρασαν, επιστρέφοντας το προϊόν ακέραιο, στην αρχική του συσκευασία. Επιπλέον έχουν δικαίωμα επισκευής ή αντικατάστασης σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, για όσο το προϊόν βρίσκεται εντός εγγύησης. Σε περίπτωση που υπάρχει παράληψη ενημέρωσης αυτού του διακαιώματος υπάρχει επιμήκυνση 12 μηνών από την αρχική προθεσμία.
 
7. Αποθήκευση συναλλαγής
 
Για τη διασφάλισης της συναλλαγής σας χρήσιμο είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα να σας δίνει τη δυνατότητα να εκτυπώσετε ή να αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας τη συναλλαγή που πραγματοποιήσατε. Πολλά site στέλνουν και επιβεβαίωση της συναλλαγής στο e-mail σας, εφόσον το έχετε δώσει.
 
8. Ακύρωση της συναλλαγής ή Διαγραφή χρέωσης
 
Σε περίπτωση που δεν παραλάβετε το προϊόν που παραγγείλατε ή λάβετε ένα προϊόν χωρίς να το έχετε παραγγείλει, πρέπει να απευθυνθείτε έγγραφα τόσο προς το κατάστημα όσο και προς την εκδότρια τράπεζα της πιστωτικής κάρτας – σε περίπτωση πληρωμής με κάρτα - και να ζητήσετε ακύρωση της συναλλαγής και διαγραφή της φερόμενης χρέωσης.
 
9. Χρήση προσωπικού υπολογιστή και επιλογή κωδικών
 
Αποφεύγετε τη χρήση υπολογιστών τρίτων ή δημόσιας πρόσβασης για την πραγματοποίηση των αγορών σας. Κατά την εγγραφή σας μη χρησιμοποιείτε κοινούς κωδικούς (passwords) όπως είναι τα οικεία ονόματα ή η ημερομηνία γέννησης καθώς είναι εύκολο να τους μαντέψει κάποιος. Φυλάξτε τους κωδικούς πρόσβασης με ασφάλεια.
 
10. Πιστοποιημένα Καταστήματα 
 

Αποφεύγετε να συναλλάζεσθε με ηλεκτρονικά καταστήματα που δεν πληρούν κάτι από τα παραπάνω ή σας είναι εντελώς άγνωστα. Αν το κατάστημα που επισκέπτεσθε έχει πιστοποιηθεί τότε είναι σίγουρο ότι τηρεί τα βασικά κριτήρια για την πιστοποίηση του και ότι τουλάχιστον συμμορφώνεται με την ισχύουσα νομοθεσία. 

Newsletter

Γραφτείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε τα νέα μας στο e-mail σας


toplink