Mηνιαίο δελτίο ενημέρωσης: Τα νέα του eCommerce Μάρτιος 2017

 EMOTA BOARD OF DIRECTORS

 
Ο Πρόεδρος της ΕΠΑΜ και Αντιπρόεδρος της ΕΜΟΤΑ,  κος Ι. Κουρνιώτης, συμμετείχε στην συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου της EMOTA, (the European eCommerce and Omni-Channel Trade Association), που διεξήχθη στο 'Aμστερνταμ στις 22 Μαρτίου.
Κατά τη συνάντηση μεταξύ των άλλων θεμάτων Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος έγινε και η έγκριση των αιτημάτων αποδοχής των νέων μελών της ΕΜΟΤΑ που καλύπτει πλέον όλες τις χώρες της Ευρώπης. 
 
Μεταξύ των νέων μελών που προσχώρησαν στην ΕΜΟΤΑ είναι οι αντίστοιχες ενώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου της Ρωσίας, της Ουκρανίας και της ΠΓΔΜ.
Έτσι οι χώρες που εκπροσωπούνται στην ΕΜΟΤΑ έφθασαν τις 20. Μεταξύ των μελών βρίσκονται οι κορυφαίες εταιρείες του χώρου όπως η ΑΜΑΖΟΝ, η ALIBABA κά. 
 
Κατά τη συνάντηση ο εκπρόσωπος της Μεγάλης Βρετανίας και μέλος του Δ.Σ. ενημέρωσε το Συμβούλιο για την πορεία του BREXIT και για τις πιθανές επιπτώσεις στο εμπόριο.
 
MARKET PLACES
 
Πρόσφατα στοιχεία αγοράς για online υπολογίζουν ότι το 2020 οι παγκόσμιοι ηγέτες των Market places θα αντιπροσωπεύουν το 39% του παγκόσμιου εμπορίου. 
Εταιρείες όπως η AMAZON, ALIBABA  κά., ακολουθούν ένα φρενήρη ρυθμό ανάπτυξης παγκόσμια και σε κάθε νέα αγορά εκτοπίζουν ένα μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών καταστημάτων. 
Στην Ελλάδα ακόμη, λόγω μεγέθους αγοράς, δεν έχουμε την είσοδο τέτοιων παικτών αλλά δεν θα αργήσουν να καταφθάσουνδιότι η αγορά μας όπως είναι οργανωμένη, δεν μπορεί να αντισταθεί σε τέτοιου μεγέθους πίεση όσον αφορά τις επενδύσεις στο μάρκετινγκ, στις υποδομές και στα προϊόντα.
 
 
ΑΜΑΖΟΝ 
 
Μέχρι τώρα η αγορά παρατηρούσε την ΑΜΑΖΟΝ ως την εταιρεία που δεσπόζει στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτό έχει αλλάξει ριζικά από τη στιγμή που η ΑΜΑΖΟΝ συνειδητοποίησε την αξία της πολυκαναλικότητας.  Σαν αποτέλεσμα αυτού η ΑΜΑΖΟΝ ανοίγει 2.000 φυσικά καταστήματα στις Η.Π.Α. (Σε αντιστοιχία η Safeway διαθέτει 1.335 καταστήματα στις Η.Π.Α. η Kroger 2.778, η Morrison 569). 
 
Πειραματιζόμενη όχι με ένα αλλά με 3-4 διαφορετικά μοντέλα ανάπτυξης , η ΑΜΑΖΟΝ προσπαθεί να ανακαλύψει το βέλτιστο μοντέλο λειτουργίας καταστήματος .  Σε όλα τα σχήματα η ψηφιακή της πρωτοπορία είναι αυτή που δίνει το στίγμα στις διάφορες εφαρμογές.
Με την τακτική της αυτή η ΑΜΑΖΟΝ αναστατώνει την αγορά στο σύνολο και όχι μόνον την ηλεκτρονική πώληση.  
 
Οι λιανέμποροι θα πρέπει για να αντιμετωπίσουν την επέλαση της ΑΜΑΖΟΝ να σκεφθούν όπως ένα startup, όπως σκέπτεται και η  AMAZON  η οποία χαρακτηρίζει τον εαυτό της  ως μια εταιρεία τεχνολογίας και όχι εταιρεία λιανεμπορίου.
Για να αντιμετωπίσουν την ΑΜΑΖΟΝ, οι εταιρείες λιανικού εμπορίου θα χρειαστούν να δουλέψουν με τεχνολογικά ταλέντα και με startups. Για αυτό το λόγο η Unilever αγόρασε το Dollar Share Club και  για τον ίδιο λόγο η Wal-Mart αγόρασε τη Jet.
 
Όλη αυτή η αναζήτηση νέων προσεγγίσεων στο λιανικό εμπόριο πρέπει να έχει πρόσβαση κατ’ ευθείαν στην κορυφή της ιεραρχίας, εκεί που λαμβάνονται οι αποφάσεις για να μπορεί τάχιστα να ανταποκριθεί στον αυξανόμενο ανταγωνισμό προσέλκυσης ταλέντων, startups και νέας τεχνολογίας. 
Όπως είπε και ο Brian Sathianathan (Apple) η ΑΜΑΖΟΝ θα αναδιατάξει το λιανικό εμπόριο όπως  η Google, AMAZON και Facebook  αναδιαμόρφωσαν το Ίντερνετ.
 

ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗ, ΤΙΜΗ και ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
 
Πρόσφατη έρευνα από την Kibo επιβεβαίωσε την επιρροή των τριών παραπάνω μεταβλητών στην σωστή εμπειρία των καταναλωτών . Τις παραπάνω μεταβλητές πρέπει να τις δούμε και κάτω από το φως της πολυκαναλικής πώλησης και εξυπηρέτησης.
Η έρευνα βρήκε ότι το 85% των καταναλωτών επηρεάζεται από την ανάρτηση προσωποποιημένων  προσφορών στην κεντρική  σελίδα, το 76% ελέγχουν τιμές έναντι του ανταγωνισμού ενώ το 68% λένε ότι θα πάνε αλλού για χαμηλότερη τιμή.
Περίπου 3.000 καταναλωτές στις Η.Π.Α. και Μεγάλη Βρετανία ερωτήθηκαν και οι απαντήσεις τους συνθέτουν μια εικόνα που δείχνει την απαίτηση για ενοποιημένη εξυπηρέτηση αγορών ανεξαρτήτως καναλιού πώλησης .
 
•Προσωποποιημένη εμπειρία αγορών
 
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω από το 85% των καταναλωτών επηρεάζεται άμεσα από μια προσωποποιημένη προσφορά, ενώ το 92% δείχνει να επηρεάζεται άμεσα από  μια υπόδειξη αγοράς κατά τη διάρκεια που γεμίζει το καλάθι αγοράς.
 
•Τιμές
 
Οι μετρήσεις έδειξαν ότι το 76% των καταναλωτών συγκρίνουν τιμές μεταξύ καταστημάτων σε σχέση με το αντίστοιχο 66% πέρυσι.

•Εξυπηρέτηση
 
Το 94% των ερωτηθέντων καταναλωτών είπαν ότι διεξάγουν έρευνα στο Ίντερνετ πριν επισκεφθούν κάποιο  φυσικό κατάστημα , 8% περισσότεροι από πριν ένα έτος.
Περίπου 75% των καταναλωτών απαιτούν η καταναλωτική τους συμπεριφορά να καταγράφεται και να αξιοποιείται όταν επισκέπτονται ένα φυσικό κατάστημα της ίδιας επιχείρησης μετά από μια online αγορά,  που δείχνει  ότι  καταναλωτής απαιτεί να τον αντιμετωπίζουν ενιαία όταν αγοράζει από οποιοδήποτε κανάλι πωλήσεων.
Επιπλέον 81% των καταναλωτών πριν επισκεφθούν κάποιο κατάστημα ελέγχουν online το απόθεμα του καταστήματος και 80% δεν ενδιαφέρονται να επισκεφθούν κάποιο κατάστημα αν διαδικτυακά δεν μπορούν να ενημερωθούν για το απόθεμα.

ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
 
Υπεγράφη ο νέος κώδικας δεοντολογίας για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας.
Ο κώδικας αυτός δημιουργήθηκε με την συνεργασία των παραγόντων της αγοράς και των καταναλωτικών ενώσεων με την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου  και Προστασίας Καταναλωτή.
Η ΕΠΑΜ συμμετείχε στην επιτροπή σύνταξης του συνεισφέροντας την μακρά πείρα της αφού ο Κώδικας Δεοντολογίας της ΕΠΑΜ συντάχθηκε το 2001 και καλύπτει όλες τις μορφές εμπορίας από απόσταση συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ο κώδικας δεν υποκαθιστά το ισχύον νομικό καθεστώς καθώς σκοπό έχει την αυτοδέσμευση των επιχειρήσεων έναντι των καταναλωτών, επεξηγώντας σημεία του νόμου και ενοποιώντας σε ενιαίο κείμενο τόσο τα δικαιώματα του καταναλωτή ως προς την διαδικασία αγοράς και επιστροφής όσο και την προστασία των προσωπικών του δεδομένων.
Ο κώδικας από της δημοσιεύσεως του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως  (ΦΕΚ Β' 969/22-03-2017) ισχύει έναντι όλων και οι επιχειρήσεις πρέπει να τον αναρτούν στους ιστοτόπους τους για την ενημέρωση των καταναλωτών.
 
Δείτε τον Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο ΕΔΩ
 

Newsletter

Γραφτείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε τα νέα μας στο e-mail σας


toplink